06 listopada 2025

BETFAN odpowiada na kampanię Betclic – AI z przymrużeniem oka

Rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed markami zupełnie nowe możliwości tworzenia treści. Dzięki AI produkcja kreatywnych, angażujących i wizualnie efektownych kampanii stała się dostępna dla każdego. BETFAN postanowił wykorzystać ten trend w charakterystyczny dla siebie sposób – z dystansem i humorem.

BETFAN odpowiada na kampanię Betclic – AI z przymrużeniem oka, po polsku

Rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed markami zupełnie nowe możliwości tworzenia treści. Dzięki AI produkcja kreatywnych, angażujących i efektownych kampanii stała się dostępna niemal dla każdego. BETFAN – jak to BETFAN – postanowił podejść do tematu po swojemu. Z dystansem, humorem i odrobiną rebelii. Bo przecież nie od dziś wiadomo, że pomysł jest ważniejszy niż budżet.

Uśmiech do Katowic zamiast dwóch nagich mieczy

Najnowszy spot BETFAN to żartobliwa odpowiedź na kampanię Betclic „Możesz wygrywać jeszcze więcej”, w której sztuczna inteligencja odtworzyła Bitwę pod Grunwaldem jako mecz piłkarski.

My potraktowaliśmy ten pomysł jako punkt wyjścia i… dopisaliśmy własną historię. W końcu Betclic to francuski gigant, a my – największy polski podmiot na rodzimej ziemi – postanowiliśmy pokazać, jak interpretujemy ten wykreowany przebieg zdarzeń. Nie wysyłamy dwóch nagich mieczy do Katowic. Wysyłamy uśmiech i mówimy: „Cześć, Betclic – bawimy się razem!” – mówi Krystian Grzelak, Wiceprezes BETFAN.

Kiedy AI ponosi fantazja

W spocie zobaczymy generowane przez AI sceny rodem z alternatywnej wersji historii: rycerzy, którzy zamiast walczyć próbują grać w piłkę, czy króla, który jest fanem bukmacherskiego świata. To dowód na to, że sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie nowych kontekstów komunikacyjnych – i właśnie dlatego jest taka ciekawa i chce się ją odkrywać. Cały materiał po stronie BETFAN przygotowała… jedna osoba z wewnętrznego działu marketingu, pokazując, że liczy się pomysł, poczucie humoru i serce włożone w pracę. Materiał możecie znaleźć poniżej:

Rebelia z pomysłem

Spot Betclica to naprawdę świetna robota – zrealizowany z rozmachem i koncepcją. My natomiast chcieliśmy podejść do tematu w duchu BETFAN – rebelowo, z przymrużeniem oka i z dystansem do siebie. AI to dla nas narzędzie zabawy, nie rywalizacji. Skuteczna komunikacja to taka, która wywołuje emocje, a najlepiej – uśmiech – mówi Krystian Grzelak, Wiceprezes BETFAN.

Pomysł zamiast miliona

Nasza kampania powstała na fali kreatywności, którą dziś widać w mediach społecznościowych klubów Ekstraklasy. To właśnie ten duch – spontaniczność, humor i szybka reakcja – zainspirował nas do działania. BETFAN to w pełni polska firma bukmacherska, która ma pomysł i odwagę, by bawić się na rynku po swojemu. – Nie wydajemy milionów na reklamy – gramy sprytem, pomysłem i zaangażowaniem. Liczymy, że strategia, tak bliska Polakom od wieków, sprawdzi się i dziś – dodaje.

O BETFAN

BETFAN to polski legalny bukmacher, który konsekwentnie buduje swój wizerunek marki z dystansem i poczuciem humoru. Firma znana jest z nieszablonowych kampanii marketingowych, a także ze współpracy z Mariuszem Pudzianowskim. Marka konsekwentnie rozwija komunikację opartą na emocjach, autentyczności i inteligentnym humorze.

Patryk Śliwiński

Redaktor naczelny Gram Grubo. Piłką nożną interesuję się od ósmego roku życia. Ze względu na część życia spędzoną we Włoszech, wierny kibic włoskiego futbolu. Oprócz piłki nożnej, w kręgu zainteresowań są także Formuła 1, tenis i skoki narciarskie. W przeszłości redaktor HalaMadrid.pl i Goal.pl, obecnie moje typy można znaleźć także na sport.betfan.pl. Kiedy nie śledzę informacji ze świata sportu, gram w piłkę albo podróżuję.

Najnowsze wpisy